wtorek, 15 kwietnia 2008

Jakoś mało czytam w tym roku...

Dlatego postanowiłam zmienić tę sytuację i wziąć się poważnie za czytanie!

Tak naprawdę to czytam sporo, ale wiele książek na raz, leżą pozaczynane, bidulki, czekając, kiedy to wreszcie zajrzę do nich znowu...
W ramach walki z moim czytelniczym lenistwem postanowiłam nieoficjalnie przyłaczyć się do akcji Książki z 6 kontynentów. Dlaczego nieoficjalnie? Bo akcja zaczęła się w marcu, więc nie chcę się teraz dołączać na przyczepkę, ale zamierzam równolegle przeczytać sobie kilka książek według zasad tego bloga.

EDIT: Zostałam odnaleziona w Sieci przez Prowincjonalną Nauczycielkę jak tak sobie po cichu na boku czytałam i oficjalnie dopisana do wyzwania! *^v^*

Czyli, wybieramy sobie książki z 6 kontynentów. Moja lista jest jeszcze niepełna, na razie deklaruję poniższe lektury:

Ameryka Płn
F.S.Fitzgerald "Wielki Gatsby"
Margaret Atwood "Pani Wyrocznia"
Audrey Niffenegger "Miłość ponad czasem"

Azja
Vikram Chandra "Święte gry"
Abe Kobo "Kobieta z wydm"
Taichi Yamada "Obcy"
Henri Fauconnier "Malajska przygoda"
Chitra Banerjee Divakaruni "Tłumaczka snów"

Ameryka Płd, Śr. i Meksyk
Alejo Carpentier "Podróż do źródeł czasu"
Paulo Coelho "Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam"
G.G. Marquez "Kronika Zapowiedzianej Śmierci"
Mario Vargas Llosa "Gawędziarz"

Australia i Oceania
Patrick White "Węzeł"
J. Lindsay: "Piknik pod Wiszącą Skałą"

Europa
Zadie Smith "O pięknie"
Carlos Ruiz Zafon "Cień wiatru"
Małgorzata Kalicińska "Dom nad rozlewiskiem"
Marianne Fredriksson "Anna, Hanna i Johanna"
Mira Zimińska-Sygietyńska "Nie żyłam samotnie"

Afryka
Nadżib Mahfuz "Opowieści starego Kairu"
Alaa Al Aswany "Kair - historia pewnej kamienicy"
Alexander McCall Smith "Kobieca agencja detektywistyczna nr 1"


Część to klasyki, części autorów wcale nie znam a chcę poznać. Ciekawe, jak mi pójdzie z książkami - cegłami, np.: Chandrą czy Zafonem? Chociaż pierwszą "cegłę mam już za sobą - przeczytałam ją z rozpędu (podczas pobytu na działce w zeszły weekend sięgnęłam po nią i już nie byłam w stanie jej odłożyć, właśnie skończyłam *^v^*). Ale akurat miałam przerwę w dzierganiu na drutach (skończyła mi się włóczka na 5 minut przed skończeniem sweterka, czekam na dostawę...) i w malowaniu.

Dla porządku zapraszam na mój drugi blog o włóczce, obrazach i innych działaniach artystycznych! *^v^* FriendSheep

Pierwsza recenzja już wkrótce!

2 komentarze:

  1. Witaj:)
    To, że wyzwanie zaczęło się w marcu, a Ty wiesz o nim od teraz w niczym nie przeszkadza. Jeśli tylko chcesz, wyślę Ci zaproszenie (konieczne jest, abyś miała jakieś konto na gazecie) i podlinkuję Twojego bloga:)
    Serdecznie pozdrawiam:)
    Mbmm (nick z wyzwania)

    OdpowiedzUsuń