poniedziałek, 30 czerwca 2008

Koniec Wyzwania 6 Kontynentów

To już koniec Wyzwania 6 Kontynentów.

Chciałabym podziękować trzem osobom za wciągnięcie mnie do tego wyzwania i zaktywizowania mojego nieco uśpionego na początku tego roku czytelnictwa:
- pomysłodawczyni Padmie, za to, że wymyśliła takie wspólne czytanie
- Kalinie, bo u niej na blogu znalazłam link do Wyzwania, (a przyszłam tam po coś zupełnie innego) *^v^*
- Prowincjonalnej Nauczycielce, która mnie odnalazła w sieci i oficjalnie dopisała mnie do Wyzwania już w jego trakcie. ^^

Oraz wszystkim współczytającym! =^v^=


Udało mi się zaliczyć lektury z każdego kontynentu, i moja zamknięta lista wygląda następująco:

Ameryka Płn
Audrey Niffenegger "Miłość ponad czasem"


Azja

Abe Kobo "Kobieta z wydm"

Taichi Yamada "Obcy"

Chitra Banerjee Divakaruni "Tłumaczka snów"


Ameryka
Płd, Śr. i Meksyk
Alejo Carpentier "Podróż do źródeł czasu"

Australia i Oceania

Patrick White "Węzeł"

dodatkowo - Patrick White "Drzewo Człowiecze"

Europa

Zadie Smith "O pięknie"

Carlos Ruiz Zafon "Cień wiatru"

Małgorzata Kalicińska "Dom nad rozlewiskiem"

Marianne Fredriksson "Anna, Hanna i Johanna"

Mira Zimińska-Sygietyńska "Nie żyłam samotnie"


Afryka

Nadżib Mahfuz "Opowieści starego Kairu
"


Jak przewidywałam, najwięcej przeczytałam książek z Azji i Europy. Bardzo się cieszę, że odkryłam takich autorów jak White, Zafon, Carpentier, Mahfuz, do nich na pewno będę jeszcze wracać.

Co mi pozostało na liście:

Ameryka Płn
Margaret Atwood "Pani Wyrocznia"
F. Scott Fitzgerald "Wielki Gatsby"


Azja
Vikram Chandra "Święte gry"
Henri Fauconnier "Malajska przygoda"

Ameryka Płd, Śr. i Meksyk
Paulo Coelho "Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam"
G.G. Marquez "Kronika Zapowiedzianej Śmierci"
Mario Vargas Llosa "Gawędziarz"

Australia i Oceania
J. Lindsay: "Piknik pod Wiszącą Skałą"

Afryka
Alaa Al Aswany "Kair - historia pewnej kamienicy"
Alexander McCall Smith "Kobieca agencja detektywistyczna nr 1"

I te być może kiedyś przeczytam, a przynajmniej niektóre z nich, na przykład te afrykańskie, które zebrały bardzo dobre recenzje, oraz Atwood i Chandrę, bo leżą u mnie na półce. *^v^*
Formuła czytelniczego wyzwania bardzo mi się spodobała, bo zmobilizowała mnie do czytania w ogóle oraz do sięgnięcia po autorów mi nieznanych i takich, po jakich wcześniej nie sięgałam (np.: afrykańskich, południowo-amerykańskich). Czekam na kolejne wyzwanie czytelnicze! *^v^*

2 komentarze:

  1. Byłaś bardzo aktywnym uczestnikiem- mi się udało przeczytać po jednej książce, Azja-2. No i bardzo wciągnął mnie Fioletowy hibiskus, który Robie nie przypadł do gustu

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nie zarzuciłaś czytania wraz z końcem wyzwania?;)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń